Tuesday 8 November 2011

Tayangan Filem 'JLN. Pintas'

Projek Rabak dan Ipoh Hainan Chicken Rice dengan kerjasama Rumah Anak Teater mempersembahkan:

# Tayangan Filem 'JLN. Pintas'
Masa
Rabu 30 November;  8:00pm - 11:00pm
Tempat
The Happening, Ipoh Hainan Chicken Rice 
(satu jalan dengan pawagam lama RUBY)
107, Jalan Raja Musa Aziz, 30300


Jalan Pintas merupakan sebuah cereka yang berkisar tentang watak Bakar -seorang pemuda lepasan ijazah dalam jurusan kejuruteraan , juga seorang anak lelaki tertua dalam keluarga (yang tidak lagi berbapa), yang datang ke Kuala Lumpur dari kampung, untuk mencuba nasib demi menjalankan tanggungjawab terhadap ...keluarga –ibu dan seorang adik perempuannya.

Melalui Jalan Pintas, kita melihat watak seorang pemuda yang biasa, yang boleh kita jumpa di mana-mana, yang menjadi mangsa kepada janji-janji delusi Kuala Lumpur. Menelusuri perjalanan yang Bakar tempuhi dalam ruang waktu satu hari – dari pagi ke petang, hanya dengan tujuan untuk menghadiri sesi temuduga; kita sebenarnya tanpa sedar sedang melihat sebuah kehidupan seorang manusia, yang terperangkap antara harapan dan beban, hingga akhirnya, disebabkan kenyataan, angan-angan berubah menjadi dendam.

Bakar yang sentiasa membiarkan pilihan-pilihan hidup bermain di ruang ciptaan kotak fikirnya, tanpa sengaja telah menghasilkan justifikasi kebarangkalian serta risiko yang bakal dihadapinya untuk setiap pilihan yang bakal dibuat. Dan pada akhirnya, Bakar, juga kita, tetap keliru; apakah kita yang terlalu bodoh dan dungu, atau takdir hidup memang seharusnya begitu?

PELAKON: Auf Abd Razak, Bront Palarae, Zahiril Adzim, Mislina Mustafa, Sara Ali, Fikhree Bakar, Sharifah Amani, Xavier Fong, Dina Zainal, Yaya Nazri, Beto Kushairy, Rizainuddin, Azhanrani dan ramai lagi.

PENGARAH: Nam Ron
SKRIP: Nam Ron & Fared Ayam
PRODUSER: Faisal Mustaffa

SEBARANG PERTANYAAN, HUBUNGI:

Natasha: 017-5058314
Yvonne: 019-5429779

Facebook: https://www.facebook.com/pages/Projek-Rabak/158914930826399
Twitter: www.twitter.com/projekrabak
Emel: projekrabak@gmail.com


No comments:

Post a Comment